Пропонуємо чудову та корисну інформацію про сучасний феномен - діяльність бізнес-дітей.
Власне, це те, чого прагне кожен учасник ШКП "Олімп" Білозерськoї ЗОШ № 18
Добропільського відділу освіти Донецької області.
Власне, це те, чого прагне кожен учасник ШКП "Олімп" Білозерськoї ЗОШ № 18
Добропільського відділу освіти Донецької області.
Розважливі керівники високотехнологічних компаній зазвичай тримають язик за зубами, поки не будуть повністю готові до запуску продукту. Це називається "працювати у прихованому режимі".
У цьому Томас Суарез не відрізняється від інших. Наразі він працює над новою моделлю 3D-принтера, який, за його словами, працюватиме удесятеро швидше від його нинішнього домашнього принтера MakerBot. Томас уже подав заявку на патент.
У вільний від уроків час цей підліток бавиться технологіями 3D-друку або пише нові програми для смартфонів чи окулярів Google Glass (поза школою він носить їх постійно).Проте в усьому іншому Томас відрізняється, і дуже радикально. У свої 15 років він – досвідчений бізнесмен.
Він також має власну компанію CarrotCorp, яку утворив в 11 років, коли почав писати свої перші програми.
На сьогодні найпопулярнішим творінням Томаса є "Бастін Джибер" – гра для смартфонів, у якій можна відлупцювати поп-зірку Джастіна Бібера, змушуючи його кричати під пісню з шоу Бенні Хілла.
"Йти до подальших інновацій"
Від Голівуду до Кремнієвої долини - у Каліфорнії завжди цінувалися молодіжна культура та підприємництво. Ці два світи дедалі більше стикаються, коли діти утворюють власні компанії.
Томас також пише огляди продуктів і технологій для кінофестивалю Tribeca і вже користується популярністю як лектор на конференціях з питань технологій. Та чи не занадто тяжка це ноша для підлітка – управляти компанією?
"Щось змушує мене йти далі, до подальших інновацій", – сміючись, відповідає він на питання про те, чи не волів би він краще лазити по деревах чи кататись на велосипеді.
"Мені здається, я ніколи не втрачу інтересу до технологій. Можливо, й варто проводити більше часу на свіжому повітрі, але мені це справді подобається", - додає підліток.
І програмуванню, і бізнесу Томас вчився виключно сам, хоча у ділових питаннях йому допомагають батьки.
Він шкодує, що його школа на Мангеттен-біч та інші державні школи Каліфорнії не пропонують більше предметів, присвячених новітнім технологіям.
"Багато підлітків мого віку хочуть цьому вчитися, але не мають де, бо в школах програмування не викладається", – каже Томас.
"Взагалі це досить прикро. Мене це засмучувало, та й досі засмучує, що у моїй школі немає уроків програмування чи якихось актуальних технологій. Я переконаний, що такі уроки мають бути", - доводить він.
Щоб заповнити цю прогалину, він з кількома друзями-однодумцями започаткував клуб з програмування мобільних додатків, де вони допомагають одне одному створювати ігри та інші програми.
"Інновації"
Учні бізнес-школи Incubator School, що у Лос-Анджелесі, опановують технології дещо в іншому ключі – вони прагнуть стати мільярдерами.
На уроках вони поєднують жаргон корпоративної культури з мовою відеоігор. Замість "завершення навчання" вони "переходять на наступний рівень". Вони обговорюють стратегії поділу прибутків з шкільного кіоску з продажу лимонаду.
У цій школі дітей не просто заохочують до відкриття свого бізнесу – скоро це ввійде в обов’язкову навчальну програму.
"Це школа підприємництва з акцентом на інновації. Ми хочемо, щоб діти утворювали стартапи – свої невеличкі компанії "з нуля". Власне, наша школа – це також стартап, тож ми постійно вдосконалюємось, експериментуємо, покращуємо наш продукт. А продуктом є освіта, до якої діти справді тягнуться", – пояснює Суджата Бгатт, засновниця і директор школи.
Школа й на вигляд схожа на типовий стартап Кремнієвої долини, з мотиваційними плакатами на стінах та ноутбуками й планшетами на столах. Але тутешнім користувачам і розробникам технологій – лише по 11-13 років.
Якщо спитати учнів цієї школи, ким вони хочуть бути, коли виростуть, майже усі відповідають: директорами власних компаній.
"Взагалі-то ми багато про це думаємо – про те, що робитимемо у майбутньому. Ми чітко сформулювали й записали нашу мету для дорослого життя", – каже 11-річний Егсан Варнес.
"Ми хочемо створити свій бізнес. На початку це може бути щось просте, наприклад, продавати печиво. Але тепер ми знаємо, які питання ставити: що ми будемо робити, як ми це фінансуватимемо?" - пояснює школяр.
Програмі Incubator School лише рік; вона працює у тестовому режимі у об’єднаному шкільному окрузі Лос-Анджелеса.
На питання про те, чи не виховують вони у дітях жадібність і чи не замалі учні для такої кількості "ділової" інформації, пані Бгатт відповідає: головна мета школи – сприяти розвитку підприємницьких здібностей.
"Ми навчаємо різним навичкам, наприклад, командній роботі, співпраці, етиці розподілу прибутків. Соціальне підприємництво не менш важливе, ніж бізнес як заробляння грошей", – додає вона і пояснює.
"Ми хочемо, щоб, дивлячись на світ, діти міркували: "Ось проблеми, які потребують вирішення. Які інструменти є у мене, щоб вирішити ці проблеми і змінити світ на краще?"
Поки інші учні плекають високі мрії, – стати майбутніми Цукербергами чи Спілбергами у світі технологій і розваг, – 11-річна Гайді Мендез вже застосовує надбані навички у реальному світі.
Коли мати Гайді втратила роботу (вона – перукар собак) і вирішила започаткувати власний виїзний салон собачих стрижок, Гайді допомогла їй. Її мати добре вміє працювати з тваринами, але нічогісінько не знала про рекламу в інтернеті та соцмережах.
Гайді почала з розробки логотипа – буква L у назві маминого салону, Lucy’s Mobile Grooming, тепер винахідливо утворюється зображенням ножиць – і навіть зробила мамі вебсайт.
"Спочатку я накидала деякі ідеї вдома на дошці, але я хотіла, щоб це було на вебсайті, – каже вона. – Цьому я навчилася тут у школі".
Програма Incubator School - це як наш ШКП "Олімп", але ще крутіша! Наші "олімпійці" опановують інформаційні технології й також прагнуть стати мільярдерами.
ВідповістиВидалити